-jpg.jpg&w=750&h=563)
Cabal
Cabal. A játék, amely megteremtette magát a kategóriát, és jóllehet korszakalkotónak bizonyult, mégis csak közepes eladásokat produkált. A játékban két kommandós bőrébe bújhatunk, és küzdhetünk meg gyalogosokkal, tankokkal és vadászgépekkel összes 5 különböző szinten, szintenként 4-4 pályával.
A környezet szinte teljesen lerombolható a rendelkezésre álló, öröklőszeres gépfegyverekkel illetve a pályán gyűjthető gránátokkal, sörétes puskákkal és gépágyúkkal. Míg a korai verziók trackball-al készültek, a későbbi változatok egy külön illesztő segítségével joystick-el, ez okoz némi problémát, mivel csak a lövés és a gránáthajítás van külön-külön gombhoz kapcsolva, a félregurulást az eredeti program egy, a trackball gyors görgetésével oldotta meg, ez viszont joystick-el nem lehetséges. Mivel a karakterek csak jobbra-balra mozoghatnak, illetve, tüzelés közben nem tudnak mozogni, a játék sokkal inkább taktikai jellegű, semmint a reflexre épül, ez élesen elválasztja a stílust pl a Commando-tól vagy az Ikari Warriors-tól.
Cabal (képgaléria elérhető itt):
Fejlesztő: TAD Corporation
Kiadás éve: 1988
Típus: Cabal shooter
CPU: Motorola 68000 12 Mhz
Felbontás:256x224,2048 szín
Fatal Fury
Az 1991'es Fatal Fury az első az SNK King of Fighters sorozatában, fejlesztője pedig ugyanaz a Takashi Nishiyama volt, aki az eredeti Street Fighter-t is fejlesztette, és ezt a játékot tartotta annak szellemi utódjának is.
bővebbenDungeons & Dragons
A korábbi Tower of Doom folytatása, elődjéhez hasonlóan, sok olyan elemet vonultatott fel, amely nem igazán jellemző az árkád játékokra: saját név rögzítése a karakternek, választható kasztok, tapasztalati pont, felszerelés, tanulható varázslatok, amelyek mind-mind alapvetően szerepjátékos elemek.
bővebben