Burger Time

A Burger Time eredetileg két külön platformra jelent meg: egyrészt, a Bally-Midway licencelésében, szabvány JAMMA paneleken, a játékhoz készült dekorációval rendelkező kabinetben, másrészt pedig a Data East saját, DECO kazettás rendszerére.

 A DECO a maga idejében meglehetősen előre mutató fejlesztés volt, az üzemeltető csak egy sima magnókazettát kapott, és egy biztonsági kódot tartalmazó chipkulcsot, így lehetőve vált a kabinetben a játékok cseréje. Hátulütője volt, hogy ugyan a kazetta két-három perc alatt átmásolódott a kabinet saját tárolójába, ez azonban csak RAM-chipeket tartalmazott, azaz áramkimaradás vagy a kabinet újraindítása esetén a tárolt program elveszett. Ez egészen addig nem volt probléma, amíg 0-24es játéktermekben üzemeltek, de ezek kiszorulásával, illetve maguknak a kazettáknak a sérülékenységével (szalagszakadás, lemágneseződés) meglehetősek körülményessé vált az üzemeltetésük.

A játékban Peter Pepper-t, a séfet kell irányítanunk, aki hamburgerek állít össze, miközben virslikkel, tojásszeletekkel és uborkákkal  kell megküzdjön a borsszórószórójával. Minden pályán négy hamburgert kell összeállítanunk, de az egymást követő pályák egyre nehezebbek, több ellenféllel, több hamburger alapanyaggal.

A folytatások, mint a Peter Pepper's Icecream Factory vagy a Super Burger Time sokkal kevésébe voltak elterjedtek, jóllehet a harmadig részben már Peter fiát, Juniort is irányíthatjuk.

A játék számos egyéb platformon is megjelent, sőt, miután a Data East 2003-ban csődbe ment, a jogok átkerültek a G-Mode-hoz, így még 2007-ben is jött ki belőle folytatás. Peter Pepper figurája, habár kevésbé közismert, felbukkan mind a Rontó Ralph, mind a Pixel mozifilmekben is.

 

Burger Time (képgaléria elérhető itt):  

Fejlesztő: Data East
Kiadás éve: 1982
Típus: platform

 

 

2016. november 04

Fatal Fury

Az 1991'es Fatal Fury az első az SNK King of Fighters sorozatában, fejlesztője pedig ugyanaz a Takashi Nishiyama volt, aki az eredeti Street Fighter-t is fejlesztette, és ezt a játékot tartotta annak szellemi utódjának is.

bővebben

Dungeons & Dragons

A korábbi Tower of Doom folytatása, elődjéhez hasonlóan, sok olyan elemet vonultatott fel, amely nem igazán jellemző az árkád játékokra: saját név rögzítése a karakternek, választható kasztok, tapasztalati pont, felszerelés, tanulható varázslatok, amelyek mind-mind alapvetően szerepjátékos elemek.

bővebben

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio