Centipede

Mielőtt Tom Six az Emberi százlábúval örökre tönkretette volna minden százlábú hírnevét, még teljesen más idő jártak. Annyira mások, hogy az Atari arra sem vette a fáradtságot, hogy a játékos karakterét komolyabban kidolgozza, egyszerűen csak kerti törpének titulálva a figurát.

Magának a játéknak a célja is kissé ködös, a képernyő tetejéről lefelé tartó százlábút kell legyőznünk, illetve az gombamezőben felbukkanó, egyéb rovarokat. Ezek azonban hol ártanak, hol használnak nekünk, és a gombáknak: a bolha minden ugrásával egy újabb gombát hagy az útjában, míg a pók felfalja az útjába kerülő gombát, a skorpió pedig megmérgezi (?).  A százlábú minden alkalommal, amikor egy gombába ütközik, egy sorral lejjebb jön, minél több a gomba, annál több az ütközés, annál hamarabb éri el a játékost. Kivéve a mérgezettet, akkor egyenesen elindul lefelé. Ezt a gombákat kilövöldözve lassíthatjuk, illetve, szelvényről-szelvényre magát a százlábút lőhetjük ki. Ha azonban középen találjuk el, kettészakad, és két külön félként borzolja tovább az idegeinket.

A színeken erősen megmutatkozik Dona Bailey keze munkája, aki akkoriban az egyetlen női programozó volt az Atarinál, ez olyannyira jellemzőnek bizonyult, hogy a Centipede a Pac-Man után az első olyan árkád játék volt, amelynek jelentő női játékos bázisa alakult ki.

Az évek során sikeres és kevésbé sikeres folytatások készültek, az Atari saját otthoni platformjától kezdve egészen az Xbox 360 változatokig, de készült belőle táblás játék, sőt, az IGT még félkarú rablót is készített a tematikára.

Centipede

Fejlesztő: Atari
Kiadás éve: 1980
Típus: shootrt
CPU: MOS 6502 1.52 Mhz
Felbontás: 240x256, 16 szín

 

 

 

2016. augusztus 12

Fatal Fury

Az 1991'es Fatal Fury az első az SNK King of Fighters sorozatában, fejlesztője pedig ugyanaz a Takashi Nishiyama volt, aki az eredeti Street Fighter-t is fejlesztette, és ezt a játékot tartotta annak szellemi utódjának is.

bővebben

Dungeons & Dragons

A korábbi Tower of Doom folytatása, elődjéhez hasonlóan, sok olyan elemet vonultatott fel, amely nem igazán jellemző az árkád játékokra: saját név rögzítése a karakternek, választható kasztok, tapasztalati pont, felszerelés, tanulható varázslatok, amelyek mind-mind alapvetően szerepjátékos elemek.

bővebben

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio