NBA Jam

A Midway-nél a 90'es években pörgött a biznisz: a T és Y rendszerű panelekre csak úgy ontották a jobbnál jobb, nagyobbnál nagyobb címeket, így nem csoda, hogy a verekedős és lövöldözős játékok után a békésebb sportjátékok világába is betörtek.

Az NBA Jam egy egész sorozat első tagja lett, később magát az alapmodell is lehetett a Mortal Kombat 3/Ultimate-hez hasonlóan különböző Tournament és egyéb romszettekkel bővíteni. Jóllehet a korábbi Arch Rivals-ra épül a jétékmenet, mégis ez a sorozat hozta el a műfaj igazi sikerét, 94'ben minden idők legnagyobb bevételt termelő játéka lett: A jogokért cserébe az NBA 100 dollárt kapott a Midway-től minden egyes eladott kabinet után, ami nem volt kevés, de az eladott darabszám sem volt az.

Persze, az üzemltetők sem jártak rosszul, az összbevétel meghaladta az egy milliárd dollárt, ez 25 centes alapon ez több, mint öt és félezer TONNA érmét jelent. Gondolom a játéktermek környékén a kutasok bedeszkázták a ajtót-ablakot, amikor Arcade Joe megérkezett ötödikén kasszát üríteni.....

Maga a játék több más szempontból is stílusteremtő: az Arch Rivals-al ellentétben, és a Mortal Kombathoz hasonlóan, korabeli Motion Capture technikával készült, és bár az első, valóban játszható kosárlabda-játék, azért a játékmenet erősen túlzó: a játékosok több méter magasra is felugranak, és a program a fizikai törvényeihez hasonlóan a kosárlabda szabályait is meglehetős rugalmassággal kezeli, nem nagyon kell foglalkozunk a könyököléssel, lökdösődéssel. Ha pedig egymás után háromszor is a kosárba találunk, jön a turbó mód, ami addig tart, míg az ellenfél nem dob legalább egyet kosárra, vagy a saját játékosunk nem dob még legalább négyet.

A játék ráadásul tele van tömve gombkombinációkra vagy megadott nevekre előhívható titkos karakterekkel, sőt, egy külön tank-játékmód is el van dugva a sorok között.

Az eredeti 93's NBA Jam a 92-93as szezonra épül, később ez a különböző upgrade-ekkel változott csak, míg az otthoni portok (Sega,SNES, Game Boy) a 93-94'es szezonra épültek. A játékosok is követik a korabeli csapatokat, kivéve Michael Jordan-t az árkád verziónál, mert egyedülálló módon a saját nevével és külső megjelenésével (Tehát nincs holmi Jichael Mordan a programban) ő maga rendelkezett már akkor is, és nem az NBA.

Az otthoni változatokból hasonló okok miatt maradt ki Shaq O'Neal, illetve néhány, időközben elhunyt játékos, immáron kegyeleti okokból. Magát a játékok 4+4 játékos játszhatja, a normál 2 játékos CP-t viszont nem kellett jelentőssen kiszélesíteni, mert nem kell annyi gomb, mint pl a Mortal Kombat-nál.


NBA Jam

Fejlesztő: Midway Games
Kiadás éve: 1993
Típus: sport
CPU: Midway T (TMS34010 6.25MHz, M6809 2MHz)
Felbontás:400x254,4096 szín

2017. június 13

© retrogamer.hu 2022. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio