Mille Miglia

A spanyol Gaelco meglehetősen szépen muzsikált a World Rally-val 93'-ban, így a már meglehesően telített platform/akció/verekedős játékokkal teli piacon szintén tarolt a japán Kaneko is, mint elsőként készítve videojátékot a legendás versenyből nem olasz cégként. Bár ugye miben elsők az olaszok, leszámítva a presszókávét....


Maga a hardver érdekes, két, teljesen különböző kezelőszerve is fel van készítve, szintén merítettek a spanyoloktól: van analóg kormánykerék, analóg fékpedállal és gázpedállal, de szoftveresen átkapcsolható digitális joystick illetve kapcsológombhoz is.

Maga a setup menü is rendkívül profi, millió beállítási lehetőséggel, még a kormány és a pedálok végállása is szoftveresen kalibrálható, igazi felüdülés sok játék 1 érme/1kredit 2 érme/2 kredit szintű lehetőségeihez képest.

A játékon belül szintén nagyon rendben van a program: a színek élesek, a felbontáshoz képest a pálya, az autók kidolgozottak, mondhatni felismerhetőek, ez szintén a World Rally-ra hajaz, ehhez képest a Trash Rally vagy a Neo Drift Out olyan, mintha a víz alól néznénk. De van a rivális elődhöz képest fejlődés is: az egy szem Celica GT-4 helyett itt a 30'as évektől a 60'as évekig több ikonikus versenyautó is felvonul: csőtestű Bugatti T59, szárnya Jaguar D-Type, James Dean-ölő Porsche 550, de a Kaneko-nak ez sem volt elég: már szeptemberben jött az Evolution Model, fejlesztett grafikával,lángot köpő kipufogókkal, és szebben megvalósított gumifüsttel kedveskedtek az amerikai piacnak.

Csak valószínűleg szerzői jogdíjat nem annyira szerettek fizetni, hiába, régen a japánok csinálták azt, amit ma a kínaiak: csak itt yamada DVD játékos helyett a fantáziadús FireBall lett a C3-as Corvette, de valószínűleg Vittorio Jano utódai is jelentkeztek a pénzükért, mert a Alfa-Romeo P3asnál még jobban elfogyott a spiritusz, és simán RacerX-nek nevezték.


És míg a hardver, a szoftver profi, megbízható, nincs Gaelco-féle panelgyilkos elem, elvetemült Dallas biztonsági chip, addig a helyesírásban már nem mindig törekedtek 1000%-ra a híresen precíz japánok: nagyon sok más játékban is van hibás fordítás, benézett helységnév, hiányzó betű, itt az L és R hangok körül akadt gond, mivel a japán nyelv nem jelöl e kettő között különbséget, ennek eshetett áldozatul Bologna városa, jóllehet szavaknál nincs ilyen gond, az autók között is csak a Bugatti-ba tört bele a Kaneko szamurájbicskája, és kapott I helyett Y-t.


Maga a játékmenet a szokásos, gyorsasági szakaszokra osztott ralli: 60 másodpercünk van megtenni egy-egy etapot, amiben van kanyar, akadály, útszűkület, de akad integető közönség is (hálistennek itt már nincs a B-csoport korában oly jellemző autó elől félreugrálás, elvégre 94'et írunk), és megincsak hasonlóan a World Rally-hoz, itt is van driftelési lehetőség, még joystickel is szépen körül tudjuk rajzolni a kanyarokat, és ahogy a valóságban, ez persze időveszteséggel is jár. Nade, mindent a közönségért! Az autók egyébként átfesthetőek, a setup-ban pedig lehet ki/be kapcsolni az országneveket, a zászlókat, annyira túltolták a polkorrektséget, hogy az már fáj.

 

Mille Miglia

Fejlesztő: Kaneko
Kiadás éve: 1994 június
Típus: autóverseny
CPU: Motorola 68000 (16MHz)
Felbontás: 320x240, 2048 szín

 

2017. augusztus 09

© retrogamer.hu 2022. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio