Ghost 'n' Goblins

Árkád körökben sok nehéz, "szívatós" játék akadt, és bizony gyakran megesett az is, hogy ami más platformon könnyen játszható, az a játékteremben csak papírpénzért volt végigvihető. Arról nem is szólva, hogy sok játékpanelen a beállítások is lehetővé tettek egészen extrém nehézségi fokokat.

A Capcom 8. legsikeresebb sorozatában erre viszont nem volt szükség, a játék alapban is piszkosul nehéz, sőt, több korabeli tesztben (és később is) méltán birtokolta a legnehezebb játék címet.


Pedig nem tűnik semmi bonyolultnak: sima platformjáték, egy joystick, két gomb, egy az ugrásnak, egy a támadásnak, bár az eredeti kabinetnél, mivel egyjátékos és amúgy is volt hely a kezelőpanelen rogyásig, gondoltak a balkezesekre is, úgyhogy mindkét oldalon van két-két gomb. Az irányítás sem bonyolult, az ellenfelek elől le is lehet bukni, mi ebben a nehéz? Hát, az, hogy Arthur, a főhős összesen kettő, azaz KETTŐ találatot bír el: az elsőnél lehullik a páncélja is, és egy szál jégeralsóban kénytelen tovább haladni, de ha másodjára is belefutunk valamibe, nincs kegyelem, ugrik egy élet, ÉS kezdhetjük a pályát elölről (vagy félútról, jobb esetben). Mindezt időre, ha letelik a három perc, pakk, egy élet ugrik, vissza a starthoz

És nincs ez másképp a főellenfélnél sem: Prin Prin hercegnőt ugyanis nem más, mint maga a Sátán rabolta el, ellene pedig csak szent fegyverrel indulhatunk, ha nem sikerül az ötödik pályán begyűjteni, akkor megint csak kezdhetjük az adott pályát elölről. És hogy a végén se örvendezzünk, hiába verjük le az öreg patást, természetesen ez csak csapda volt, és nehezebb fokozaton játszhatjuk végig az egészet MÉGEGYSZER, hogy végre lepörögjön a stáblista.

Egyéb platformokon sem könnyű a játék, legfeljebb annyiban, hogy a C64 verzióban kevesebb pálya van, illetve, a gyengébb hardver miatt muszáj volt a grafikát visszabutítani, C16-on viszont ez sem volt elég: itt összesen két pálya maradt, az is leegyszerűsítve, és le kellett mondani a zenéről is, de a legcifrábbat a Commodore mégis az Amigával merte meglépni: bár akkoriban a csapból is az jött, hogy pfúj a PC, mert az Amiga a dobozból kivéve is többet tud olcsóbban, itt mégis az a faramuci helyzet állt elő, hogy az 500as fél megabájt memóriája kevésnek bizonyult a zenéhez, a program már akkor elkérte az egy megát. Ennyit arról, hogy régen minden jobb volt....

Persze a Capcomnál vérszemet kaptak, jöttek a folytatások, oldalsztorik, el is kelt belőle csak árkád vonalon több mint 4.4 millió példány, és azóta is töretlenül jönnek a folytatások, immáron PC-re, modern konzolokra és okostelefonokra is.


Ghost'n'Goblins:

Fejlesztő: Capcom
Kiadás éve: 1985, szeptember 19.
Típus: platform
CPU: Motorola 6809 1.5MHz + Z80 3MHz
Felbontás: 256x224, 2048 szín

 

 

2017. március 27

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio