Dynablaster/Bomber Man
A Hudson Soft 83'as sikerjátéka japánban és amerikában is Bomberman néven futott,míg európában némiképp polkorrektebben Dynablaster lett, és maga a gameplay is kissé eltér: a Bomberman kétjátékos, de a Dynablaster-t akár négyen is játszhatjuk, egyszerre.
A cél egyjátékos módban az ellenfél, többjátékos módban pedig a gépi ellenfelek mellett a többi játékos legyőzése. Ehhez bombákon kívül számos power-up is segítségünkre van, amivel nagyobb robbanóerőt érhetünk el, több bombát rakhatunk le, vagy gyorsabban haladhatunk a labirintusban.
A játék nem is lenne japán, ha nem lenne hozzá keretsztori, ami simán hozza a Bubble Bobble szintjét: a főhős, a fehér Bomberman ráunt arra, hogy a Bomber Nebula galaxisában található Bomber bolygón egy földalatti gyárban bombákat gyártson, és felül a pletykának, hogy az a robot, aki feljut a felszínre, emberré változhat. És így is lesz, innentől kezdve Runner néven tevékenykedik, itt is a kapcsolódási pont a Hudson másik sikerjátékához, a Lode Runnerhez. Nincsenek szavak.
Érdekesség, hogy az eredeti változat PC-re készült, és onnan portolták át az Irem saját M-90es platformjára, majd Sindzsi Nakamoto programozó egy maratoni 72 órás mutatvánnyal átportolta Nintendo-ra is. Japánban már akkor is volt baj a fejekben, vagy inkább, akkor volt csak igazán, mindenesetre a Hudson nem jött ki rosszul a buliból: a NES verzióból önmagában elfogyott több mint egymillió példány, és az anyagcégnek, a Konaminak azóta is szépen termeli pénzt, természetesen a hamarosan bemutatkozó Nintendo Switch-en is megtalálható lesz, méghozzá 8 játékos, online multiplayer móddal.
Fejlesztő: Hudson Soft (Konami)/Irem
Kiadás éve: 1983 július
Típus: labirintus/stratégia
CPU: Irem M-90 (NEC V30 8MHz,Z80 3.8MHz)
Felbontás: 320x240, 2048 szín