Terminator 2

1991-ben a Midway és a hozzá száz ponton kapcsolódó Williams-Bally hatalmas boltot csinált: megszerezték a Terminátor kettő videojáték és flippergép jogait is.

Igaz, a flipper még júliusban kijött, de ott akadtak problémák: akkora volt a titkolódzás, hogy egész egyszerűen ki kellett hagyják a T-1000-rest úgy unblokk a grafikából, mind a kabineten, mind a fejüvegen, de még a pályán is egyszál műanyag alkatrész utal rá, és még a program be is csak az utolsó pillanatban resztelték bele, amikor Extra Ball-t kapunk. Ezt is csak azért, mert a gép gyakorlatilag már "lábon" állt, mikor megkapták rá az engedélyt. Szerencsére, ilyen gond az árkád változatnál nem volt, illetve, bár a kabineten Arnie uralkodik, a CP-n és a highscore listán már a T-1000-res oszt szúrós pillantásokat.

A hardver nem egy nagy csoda, a korai változatok a Mortal Kombat első részének X paneljét kapták, egy kiegészítéssel: van egy 24 voltos, flipperekből örökölt flasher kör, amelyik a robbanásoknál hátulról felvillan, és a féligáteresztő tükör hátsó részére felhordott tűz illetve füstmintát látható teszi.

Mert maga a kabinet viszont igenis nagy csoda: a jól megszokott 25" Wells-Gardner monitor ezúttal vízszintesen, lenn a kabinet alsó harmadában, amelyen a szoftveresen tükrözött képet egy 45 fokban beszerelt, ezüstgőzölt, féligáteresztő tükör vetít a játékos felé. Erre "lő" a két játékos egy-egy fixen rögzített, a filmből (és az eredeti Randall Frakes féle könyvből kicsit kevésbé, az itthon a 90es évek káoszában mindennemű licensz nélküli Terminátor regényekből kicsit jobban) megismert M-25 Westinghouse 40 wattos, fázismodulált plazmaimpulzus-karabéllyal.

Amiben nincs se plazma, se impulzus, se fény, se semmi: a monitor elhelyezése miatt a más kabineteknél megtalálható, külső fényre adott esetben igencsak érzékeny fénypuska helyett a két fegyver kutyaközönséges, szoftverből finomhangolható POTMÉTEREKKEL működik....és meglehetősen jól. További flipperes megoldás a két puskában a visszarúgást szimuláló, 23-800as, azaz az egyik legerősebb, jellemzően a kilövőben használt tekercs és a hozzávaló mag. Ez úgy kalapálja az ember kezét, és olyan hangos, hogy 10ből 9 üzemeltető az első két percben kötötte ki anno.

A játék a Terminátor 2 legjobb, egyszersmind a legtöbb sci-fi őrültet érdeklő, következésképpen a későbbi filmekben a leginkább leszart világgal indít: a háborúval a gépek ellen. Ez itt viszont felöli a játék komplett első felét. Van csatatér, vannak gerillik, Terminátorok, HK-k, Fejvadászok, később beszivárgók, a Skynet bázisa, mindez olyan változatosan elosztva, hogy az ember el is felejti, gyakorlatilag egy botegyszerű sidescroll shooterről van szó. A játék második fele már az időutazás után játszódik, természetesen van lövölde a Cyberndyne épületében, le kell szednünk a T-1000rest helikopterestül, majd jöhet a vasmű, a folyékony nitrogén és a végjáték. Namost, mi ezt anno végigjátszottuk egy átsörözött este után, egy eredeti, de száz százalékosan felújított kabinettel, bekötött tekercsekkel, könnyű fokozaton. Csak a végjáték volt uszkve fél óra, anyázással, szentségeléssel, ahogy kell, bele se merek gondolni, mi mehetett anno a játéktermekben normál vagy középnehéz fokozaton, 20 forintokért....

A kabinet érdekessége, hogy két féle verzióban is készült: nagyobb darabszámban amerikában, minden bizonnyal a Lenc-Smith-nél Midway feliratokkal, de készült valami kisebb méretben, SEGA feliratokkal angliában, ebben a verzióban viszont nincs benne a tükröt megvillantó elektronika és vele együtt más a tükör, de pl a CP egy az egyben ugyanaz.

Terminator 2

Fejlesztő: Midway
Kiadás éve: 1991, október 31.
Típus: shooter
CPU: Midway X, Midway Y panel (TMS34010 6.25MHz)
Felbontás: 400x256, 4096 szín

 

 

2017. április 13

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio