Wizard of Wor

Aki Commodore 64-en nem ismerte a Wizard of Wor-t, az nem is ezen a bolygón élt. Igaz, az akkori hunglish hívta mindennnek, wizards of war-nak, meg mindennek, ami elképzelhető volt, az ellenfél meg volt légy, boszi, satöbbi.

Azt már jóval kevesebben tudják, hogy az eredeti változat bizony a Bally/Midway berkein belül készült, méghozzá előbb a Gorf-al közös, saját platformon, és csak egy évvel később készült belőle egy verzió a Bally balsikerű, otthoni konzoljára, az Astrocade-re, majd még ugyanebben az évben Atari 2600-ra. A Commodore verzióra egészen 83'ig kellett várni, ami akkoriban, a dübörgő konzol/árkád/számítógépes videojátékpiacon meglehetősen soknak számított. Főleg egy ilyen egyszerű játék esetében, mert igaz, hogy itthon a vasfüggöny innenső oldalán ez maga volt a JÁTÉK, de amerikában meglehetősen vegyesen muzsikált, jóllehet az árkád (és az astrocade) verzió megütötte a közepes jelzőt, esetenként még díjakat is besöpört, az Atari változat már kapott hideget-meleget, de főleg hideget.

Maga a játék elővetítette a később a Mortal Kombat-al bebetonozott, szándékos elírásokra alapozott játékelnevezést, egyszersmind kirántotta a war (háború) szó miatt esetleg egyből 18-as karikáért kiáltó pacifistákat. Így a két játékos is egy-egy Worrior-t irányít, nem warriort, és erősen oda kell figyelnünk a tüzelésre, mert egymást is lelőhetjük, igaz, legalább pont jár érte. A pálya felépítése egy labirintusra hajaz, mindkét oldalán egy-egy, egymásba nyíló ajtó található, amelyek a főellenfelekkel történő harcot leszámítva áthaladás után egy rövid időre lezárulnak. Két oldalon a rendelkezésre álló Worrior-ok várakoznak, azaz mutatják hány életünk van még, középen pedig ott a radar, amely akkor is mutatja az ellenséget, ha az időlegesen láthatatlanná válik.

És hogy tiszta legyen végre 30+ év után, az ellenfelek: Burwor, a kék, farkas-szerű lény, nem pedig Peugeot-embléma, a Garwor, a sárga, eredetileg T-Rexnek álmodott, nem pedig víziló, és a Thorwor, a piros, amely leginkább skorpióra emlékeztet, valószínűleg ez találta el a honi gamer-közösség a leginkább, illetve a sub-bosst, a Worluk-ot, amely valóban egy ember-légy hibrid. A főellenfél pedig maga a labirintus ura, a Wizard, és mint olyan, férfi, így nem lehet "boszi". És ezek mindegyike, a Worlukot kivéve, lőni is tud, a Wizard pedig még teleportál is, ráadásul, köszönhetően a korabeli beszédszintetizátor program csodájának, csengő Darth Vader hangon válogatott sértéseket vág az emberhez. A cél természetesen a minél több pont begyűjtése az egyre nehezedő pályákon, amit az ellenfél növekvő számával arányban csökkenő falak száma és elhelyezése tesz egyre kilátástalanabbá.


Wizard of Wor:

Fejlesztő: Dave Nutting Associates
Kiadás éve: 1981
Típus: labirintus
CPU: Z80 1.8Mhz, 2x Votrax SC-01 audió
Felbontás: 320x204, 256 szín

 

 

 

2017. március 05

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio