Killer Instinct

Normális esetben egy kiadó aligha ad ki a saját fejlesztésű termékének konkurrenciát. Vagy az is lehet, hogy ez volt az egyetlen lehetőség, ezt már így utólag lehetetlen eldönteni. Mindenesetre, a stílus vitathatatlan királyának, a Mortal Kombat-nak megérkezett a kihívója a Killer Instinct személyében.

1994-et írunk, a Mortal Kombat Midway T/Y paneljei alig két-három évesek, korrekt kis TMS CPU/GPU kombók, sztereó DCS hangrendszer, motion capture-ös játékok, mi kellhet még? Egy R4600-as, 64 bites, 100 MHz-es MIPS processzoros agymenés, amit, ha manapság emulálni akarunk, elkér egy i3-ast? 120 megás 2.5" ATA notebookmerevlemez, és az a filerendszer, amiből később a Nintendo 64 is kinőtt?

Hát igen. Amikor kijött, maga volt az lézerpuska az ősembernek. 12 centis, 220 voltos hűtőventillátor fújta a levegőt már új korában a panelre, valószínűleg nem tesztelték ki eléggé a bélyeg nagyságú processzorhűtőt a 3.3 voltos processzoron, és mire eltelt pár év, és hullani kezdtek a Seagate notivinyók, amik nem bírták, hogy függőlegesen állnak egy fadoboz belsejére csavarozva, amin kívülről bakanccsal rugdossák Spinal-t a dühös fiatalok, mert még easy fokozaton is egy nettó gyötrelem a játék.

De amíg működött.....a grafika és a hang/zene szó szerint korszakalkotó volt, hiába, nem korlátozta a programozókat a 27c sorozat lepkefing 1-2-4 megabites kapacitása, konkrétan 120 megabyteból gazdálkodhattak, amit a második résznél már 240-re kellett hízlalni. A gond csak ott volt, hogy a "hamarosan az otthonában is elérhető ultra 64-en" reklámot páran komolyan vették, pedig az N-64 egyre csak késett és késett. Így, míg az MK sorozat eldöcögött kis túlzással bármin, a KI SNES és Gameboy verziói úgy néztek ki az árkád változat mellett, mint egy Toyota MR2-ből készült Ferrari-replika egy gyári Testarossa mellett : same, same, but different....


Maga a játék pedig, mind a háttérsztoriban, mint a karakterek egyediségében simán hozz a Mortal Kombat szintjét, és a töretlen sikerhez hozzátartozik, hogy eleve kevesebb készült belőle, a kényes és egyedi hardver miatt pedig még sokkal kevesebb a túlélő példány. Sajnos, emulátorfronton a helyzet ha nem is siralmas, de legalábbis szomorú: a spéci hardver miatt az egyszerűbb Raspberry alapú megoldások szóba sem jöhetnek, marad a PC alapú hardver, de annak meg nem fog egy igazi retroőrült eléülni. Már ameddig persze nem jön a Code 2.0 sorozat.....

Killer Instinct

Fejlesztő: Rareware
Kiadás éve: 1994 október 28
Típus: verekedős
CPU: MIPS R4600 100MHz
Felbontás:320x240,4096 szín

 

 

2017. március 19

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio