Emulálhatatlanok II. rész

Az "emulálhatatlanok" második része, azaz azoknak a játékoknak a listája amelyeket mind a mai napig nem sikerült pc, arcade mame vagy egyéb fronton elérhetővé tenni.


Az emulálhatatlanok első része itt olvasható....

7 - Road Runner:

A 80-as évek közepe-végén a játéktermekben szép számmal futhattunk bele az Atari Kengyelfutó gyalogkakukkjába. De nem ebbe a szóban forgó változatba, mert ebből egy működő példányról tudni. Különlegessége pedig az, hogy míg a játék maga ROM-okból töltődik be, és mikroprocesszor futtatja, a kézzel rajzolt háttéranimációt és az átvezető rajzfilmbetéteket egy idejekorán kimúlt Laserdisc szabványú lemezről tölti be. Habár a megoldás nem bizonyult átütő sikernek, mégis fontos megjegyezni, hogy az első játék volt (megelőzve a Dragon's Lair-t) amiben teljes képernyős, TV minőségű átvezető animációk és filmbetétek voltak. Képzeljük el, mi lett volna, ha végül a Laserdisc egyáltalán elterjed bármilyen téren...és már értjük is az okát, hogy azt az egy szem, kiállításokon időről időre felbukkanó példányt miért nem állt még neki senki buherálni.


8 - Raiden 2/DX:

A két Raiden verzió kicsit kakukktojás, hiszen jópár konzolgépre készült belőlük meglehetősen jó átirat. És mégsem. Az eredeti ROM-okból készült másolatokból ugyanis grafikus sprite-ok helyett csak szemét jött le. Olyan emberek menekültek sikítva a Raiden elől, akik NEO-GEO "kazettákat" ettek reggelire, PGM romokkal kenték meg és Sega 8 bites kártyákkal öblítették le. Aztán 2012-ben megtörtént az áttörés, persze csak azért, hogy rögtön ezután a megfáradt codereket a sosemvolt SEI1000 processzor bakancsos lábai rúgják szájon. A szoftvert és a hardvert ugyanis a Raiden-hez játékspecifikusan, külön-külön fejlesztették, olyan titoktartás mellett, hogy a mérnökök és programozók mégcsak nem is beszélhettek egymással. Hello Apple, hello Iphone (1), csak 15 évvel korábban. Ha a Seibu Kaihatsu-nál ez volt a titoktartás egy puruttya shooter miatt, szerintem ne akarjuk tudni, mi zajlott a könyvelés körül.


9-10 - Time Traveler és a Holosseum:

Megint egy ikerpár, megint a SEGA, megint két kakukktojás. Vagy mégsem? Hiába van kinn a Time Traveler hivatalosan is CD/DVD-n, hiába van működő romdump a Holosseumból, olyan az, mint IMAX filmet nézni egy butatelefonon. A 90's évek elején a SEGA tett még egy hamvában holt kísérletet, hogy kipiszkálja az embereket a tévé elől, és visszacsalogassa a játékterembe. Teszem hozzá, ez azóta sem sikerült senkinek. Pedig a technika, ha ígéretes nem is, de legalább látványos volt. A monitor lekerült a kabinet hasába, hasonlóan a Terminator 2-höz, de teljesen vízszintesen, a képet pedig nem egy sima, hanem több konkáv tükör vetítette ki a doboz szénfekete belsejében, amitől az egész úgy néz ki, mintha egy hologram lebegne az ember előtt. A kezdeti siker azonban kérészéletűnek bizonyult, a különleges látvány messze felülmúlta a közepes játékélményt, nem is beszélve mind a vételárról, mind az üzemeltetési költségekről, különösen a játékos szempontjából. Öröm az ürömben, hogy ahhoz képest, hogy micsoda technika lapult benne, manapság korántsem számít lehetetlennek egy-egy ilyen kabinet fellelése.


11 - Sonic Blast Man:

Technikai értelemben ez IS kakukktojás, hisz a japán ROM-al megbírkózik pár emulátor, de a lényeg itt is a játékélmény: olyen kezelőszerv ugyanis nem lesz otthon, mint a gyári. A kontroller ugyanis egy bokszzsák. Na jó, csak egy masszívan kipárnázott lap, amihez gyárilag volt két bokszkesztyű is, és a Taito-nál már akkor gondoltak kishazánkra is, mert szintén gyárilag a két bokszkesztyű bizony oda is volt kötve. Valószínűleg ez is hozzájárulhatott a bukáshoz, hisz a gyári ugrókötél-imitációt elvágták, ezáltal a bokszkesztyűk eltulajdonítás áldozatává váltak, ekkor az üzemeltető vett két újat, de ezúttal már láncot használt, erre a tolvajok csapszegvágót hoztak, és így tovább. Helyett, a viccet félretérve, annyian tettek kárt magukban a gép helyett, hogy 1995-ben a Taito-t Consumer Product Safety Commission, azaz a Kermi korabeli amcsi megfelelője 50 ezer dollárra büntette. Gondolom, per fő, ezért vonták ki a gépeket rögtön ezután. Emiatt aztán a játék, habár emulálható, kb annyira lehet izgalmas, mint egy emulált szkandergép, persze, ha valaki van annyira elmebeteg hogy csináljon hozzá egy USB-s bokszzsákot, ki tudja....

 

 

 

2017. február 08

© retrogamer.hu 2017. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio