Dungeons & Dragons

A korábbi Tower of Doom folytatása, elődjéhez hasonlóan, sok olyan elemet vonultatott fel, amely nem igazán jellemző az árkád játékokra: saját név rögzítése a karakternek, választható kasztok, tapasztalati pont, felszerelés, tanulható varázslatok, amelyek mind-mind alapvetően szerepjátékos elemek.

Ettől függetlenül, a játék egy jól bevált, oldalnézetes 2D beat'em up, a felhasználható felszerelést, tárgyakat pedig meghatározza az elején választott kaszt. A több irányba elágazó történet, többféle befejezés, az átlag játékos számára szinte észrevehetetlen rejtett tárgyak, pályarészek komoly újrajátszhatóságot jelentenek, mégis, az egy évvel később Battle Circuit-el együtt az utolsó volt a hasonló jellegű játékok sorában.

A játék irányítására 4 gomb szolgál, egy a támadásra, egy az ugrásra, egy az invetory-hoz és egy az ott lévő tárgyak használatához. Varázshasználó kaszt esetén az ugrás gombbal tudunk az inventory-ról a varázslatok listájára lépni. Támadásnál, hasonlóan a Street Fighter-hez vagy a Mortal Kombathoz, lehetőség van kombókra is. A felvehető tárgyak lehetnek aranyak vagy ezüstök, amikért később a boltokban lehet gyógyitalra, dobótőrre, nyílvesszőkre és egyéb tárgyak váltani, valamint lehetnek ékkövek, amelyek tapasztalati pontot jelentenek, illetve lehet fegyverek vagy felszerelési tárgyak.

A felszerelés a követlezőképpen alakul: a mellvért minden karakternél a kasztjának megfelelő, és fix, a játék során nem változtatható, ellenben felvetünk sisakot, kesztyűt, csizmát, és gyűrűt. Pajzsot sem a tolvaj, sem a varázshasználó nem vehet fel. A karakterlap nyolcadik, utolsó helyére kerülnek a különleges tárgyak, pl a Skin of the Displacer Beast vagy az Eye of the Beholder, ilyet vagy rejtett pályarészeken, vagy főellenfelektől szerezhetünk. Az egyik legkomolyabb ezek közül a Staff of Wizardry, amely négyjátékos üzemmódban nyer igazán értelmet, ha legalább 3 játékos 1 millió tapasztalati pont felett jár,a bot világítai kezd, és egy különleges támadást, a Final Strike-ot tudjuk bevetni a játék főellenségével szemben.

Az alapjáték két buggal került ki a játéktermekbe, az egyik a karakter névadásnál jelentkezik: ha szóközzel kezdtük a karakternevet, és utána egy random, hosszú betűsorral, a program rengeteg, ritka tárgyat pakolt a karakterre már kezdésnél, cserébe, sok grafikai hiba is jelentkezett, illetve, a játék hajlamos volt egyszerűen lefagyni. Az ok egy ideig nem derült ki, azaz, hogy nem maga a program hibás, hanem gyakorlatilag a felhasználók, így a hiba csak később került javításra. Egy másik hiba azonban sosem került korrigálásra, nevezetesen az, hogy a tolvaj és a varázshasználó ha megcseréli egymással a fejfedőjét (csuklya a tolvajnál,kalap a varázslónál), akkor az életerőpontjaik nem eshetnek 1 alá, azaz nem halhatnak meg.

Dungeons & Dragons - Shadows over Mystara

Fejlesztő: Capcom
Kiadás éve: 1996
Típus: beat'em up/akció-RPG
CPU: CAPCOM CP2 Motorola 68000 16Mhz
Felbontás: 384x224,4096 szín

 

 

2016. szeptember 23

Fatal Fury

Az 1991'es Fatal Fury az első az SNK King of Fighters sorozatában, fejlesztője pedig ugyanaz a Takashi Nishiyama volt, aki az eredeti Street Fighter-t is fejlesztette, és ezt a játékot tartotta annak szellemi utódjának is.

bővebben

Double Dragon '1995

Az eredeti 1987-es Double Dragon-hoz köthető ez az azonons nevű, NEO-GEO platformra megjelent verekedős játék, amely a 94'es, csúnyán megbukott, szintén azonos nevű filmre épül

bővebben

© retrogamer.hu 2024. All rights reserved. Powered by automataberles.hu


TotalStudio